Tuesday, July 1, 2014

Kepelikan yang memang pelik

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Dulu, ika pernah cite pasal mr pocong dan dot dot dot kan?.. ni nak cite lagi pengalaman. dulu mase kecik-kecik, umur dalam 5,6 tahun camtu. 

mase tu kat kampung. tengah hari. keluar jalan-jalan ngan sepupu. biase la. budak kecik kan?. panjat-panjat pokok, main pondok-pondok.. kalau budak zaman sekarang, ofkoz mengadap tv, mengadap facebook.

pastuuuu.. tetibe, ade 1 van putih datang. ingatkan nak kena culik ke ape.. pastu ika n sepupu nyorok la. pastuu, tibe-tibe keluar ramai orang pakai baju pengawal cam dalam cite mr bean tu.. pastu dorang gi buat perbarisan ramai-ramai. siap bawak gendang tapi besar tu.. (tak tau pe nama dia). pastu siap ngan trompet besar-besar.. ika ngan sepupu dah nyorok belakang pokok.. agak bising la perbarisan tu. tapi pelik, takde sorang pun orang kampung yang keluar rumah untuk tengok perbarisan tu. padahal bising gilee.. macam kitorang berdua je yang dengar. 

zaman dulu mane la ade kamera kann, bukan cam sekarang, nampak kucing menguap pun ambik gambar, pastu upload kat fb, tulis status "antoknye titewww".. kalau ade kamera time tuu, dah snap dah gambar. terus tunjuk kat sini..

sampai sekarang pun, kalau tanya sepupu, ingat lagi tak kejadian tu, mesti dia kate ingat. sampai sekarang kitorang pelik. ade la dalam 2,3 tahun lepas, tanya ngan mama, mama kate bunian kot. pastu baru nak rase seram. ngadeee sangat. tapi memang kawasan umah atuk ni ade bunian. atuk sendiri pun pernah nampak. tapiii.. tak tau la kaaann...

*cani la lebih kurang. cuma takde pakai rambut tinggi atas kepala tuu..

kesahihannya, hanya Allah yang tahu..

SEKIAN




kalau suke, LIKE saje..

No comments:

Post a Comment