Thursday, April 14, 2011

tergolek time tido.. adeyh, malu

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

hurm.. lamenye tak hapdate.. lepas di tambah, tolak, darab, bahagi, ade la dalam 3 bulan tak hapdate. *tipu jek..hehe..

nak tanye korang, penah tak korang baru tido, korang mimpi jatuh basikal, pastu korang cam tersentak.. ika kadangkadang camtu.. mulut jahat kawankawan ika mase kecik kecik dulu kate "roh kite terlanggar something". kan mase kite tido, roh kite keluar.. pastu time roh keluar tu, die terlanggar something. sebab tu kite cam tersentak. wallahualam.. mase kecik, kena tipu pun caye..

ni mama cite. hari tu, mase konvo ika, family semua tunggu ika uruskan pemulangan jubah. adik yang kecik skali, die g tido cangkung bawah meja. *adikadik, jangan meniru aksi tidak sopan ini k.. mama lak, tengah bergosip ngan mak member ika..  p0oo0oomm!! sekali mama tengok adik tengah terlentang sambil kaki n tangan terangkat umpama kucing yang kekenyangan lalu tidur secare terlentang.
.
dalam kereta, mase nak balik, kitorang temuramah adik..

IKA; dik, tula... akak dah kejut, suruh tido kat meja tu, taknak..
MAMA; ha'a, mama terkejut tengok adik dah terlentang..
ADIK; adik mimpi adik kena tembak..
IKA; hahahahahaaaa.. kena tembak dengan sape dik?..
ADIK; dengan penculik.. orang culik adik..


ika sendiri penah mimpi jatuh basikal, jatuh hati, jatuh longkang, tapi.. tak penah la plak mimpi kena tembak... selalunye, mimpi camni awal awal tido je..

BISIKBISIK; mase entry ni ditaip, ika tergelak gelak je ngan mama.. pastu adik kate, "akak ni, takde cite lain ke nak cite"..nasib ko la dikk.. hee

SEKIAN

kalau suke, LIKE saje..

6 comments:

  1. haha..kelaka la adik awak...
    nice entry,btw,,:))

    ReplyDelete
  2. hahak..
    klaka pulak..
    yela kn.. mase lena2 ayam tu bse dtg r mmpi pastu tersentak..
    koh3..

    ReplyDelete
  3. haha
    perkare bese kowt cm 2....
    tp mang kelaka la bile pk blk...
    hehe

    ReplyDelete
  4. hahahaha :D comelnyee,, hee
    sian dea malu XD

    ReplyDelete
  5. hihikk.. cik hani pun selalu mintak tersentak./.

    krg2 mimpi2 yang ada adegan jerit3 melampau..

    sipa bangun pasgi esk sy tanya roomate ada dgr x sy ni jerit....

    risau gak kalu jerit2 betul..

    tp kalu bab tersentak tu mmg selalu je

    ReplyDelete
  6. hehehe...
    kelakar je...
    OE dulu kalau dekat sekolah pernahlah...
    waktu tu memang suka tidur dalam kelas..
    lepas tu terkejut sendiri...
    tapi fkir2 balik memang kelakarlah...
    kesian adik kamu tu...
    (n_n)

    ReplyDelete