Tuesday, March 1, 2011

MYVILLA?!! pe bende tu?

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

penah dengar tak myvilla tu pe?. adakah sejenis kereta myvi keluaran terbaru?. atau sejenis rumah villa?. cepat cepat, tekaa... ok ok, sebenanye, myvilla tu, ice cream vanilla..hahaha..

tadi g teman makcik ika g keluar, dia bawak anak jagaan dia.. ika konon konon nak rasuah budak kecik tu. bawak g mcD dengan pakai baju ala ala saloma (ok ok, ika tipu), tanya die nak aiskrim pe, ni dialog kitorang..

IKA; zikry, nak ice cream pe?..
ZIKRY; ermm, nak ice cream myvilla.
IKA; hah?! ice cream pe tu?.
ZIKRY; myvilla laaa.. yang wane putih putih tu..
IKA; vanilla ke?..
ZIKRY; haa.. yang tu laa..
IKA; adeyh.. saba je laa..

ni la muke budak yang bertanggungjawab melahirkan perkataan myvilla tu..


muka tak bersalah je kan?. hee~

nak tau pe lagi perkataan perkataan pelik yang ika dapat dari kazen, anak jagaan mama, dan semua si kecik yang ade kat sekeliling ika..

popomes; transformers.
jondol; lonjong.
taman; teman.
engko; kalau.
seligi; perigi.

ika lak, mase kecik kecik,
bantan; bantal.

hee~ malu tau.. seronok layan budakbudak kecik ni..

SEKIAN



kalau suke, LIKE saje..

11 comments:

  1. 1 word yg sume bdk mesti ckp x betol adalah

    chocolate

    tak caya try test....ahahahha...

    ReplyDelete
  2. ingtkn game pe td myvilla..
    ekeke..
    macam2..
    comel la budak tuuuuuuu

    ReplyDelete
  3. adakah mereka yg comel sukakan vanilla?sebab sayapun suka jugak..hahaha

    ReplyDelete
  4. BLURRY; cokelat jd kolatt..
    EZY; hehe, bdk tu mmg gemok gile2..
    KHALIS; waaa~ lalala~ ika x nmpak pe khalis tulis..

    ReplyDelete
  5. hahahaha..
    myvilla..
    budak budak..
    ;)

    taufiq ada anak spupu yang suka reka ayat ayat baru..hehehe..

    ReplyDelete
  6. anak buah ana plak yg berumur 3 tahun..

    haman = taman
    hampu = lampu
    ipbal = lip balm
    maksu = maktu
    along = halong
    leh = tulis

    macam2 lagi...hahah..kadang2 paham..kadang2 tak paham..kalo tak paham, mmg dah ada translater dah..anak buah yang sulung..umur 5 tahun

    ReplyDelete
  7. hehhehhe...
    comel je...
    nak picit pipi dia boleh... tembam geram...
    (n_n)

    ReplyDelete
  8. TAUFIQ; seronok kan layan budakbudak ni..hee~
    ANA; 3taun, ok laa.. kazen ika, darjah 2 pun pelat lagi..
    OE; meh2, dtg sini, cubit2 pipi die..br 4 taun bdk ni, bdn cam sincan gemok..hee~
    SUE; die mmg comel...

    ReplyDelete
  9. AHAHAHAH.
    adik putri dulu lain..
    sekian;kesian~ :P

    ReplyDelete
  10. PUTRI; kazen ika, name puteri.. tp pelat, jd la ev..

    ReplyDelete